Z NAŠICH SBÍREK

T 87 Jeremenko

T 87 Jeremenko

Přebírání osmiválce Tatra pro generála Jeremenka. Automobil odevzdal Josef Veřmiřovský v Krakově v roce 1945. černobílé foto je z archivu muzea Fojtství


NW typ B

NW typ B

Vícemístný osobní automobil NW typ B s baldachýnem náleží do skupiny nejdůležitějších akvizicí padesátých a šedesátých let 20. století. Typově pochází s třiceti kusové série vyráběné  v letech 1901-1904, a proto veškeré akvizice do roku 1914 jsou vzácné. Dodnes si tento sbírkový předmět drží primát nejstaršího originálu kopřivnické sbírky automobilů TATRA, protože symbolicky stál na počátku typologické řady, a to až do realizace repliky prvního automobilu Präsident dokončené v roce 1977. Automobil do sbírek získán…


Pohled na Kopřivnici

Pohled na Kopřivnici

Motivem rozměrné olejomalby akademického malíře Josefa Treuchela je pohled na jeho rodnou Kopřivnici. Život Josefa Treuchela je s tímto městem úzce spjat, není proto divu, že podobných pohledů vytvořil velké množství. Tento je výjimečný svou výraznou expresivní výtvarnou stylizací. Malba je vystavena v Lašském muzeu. 


Čína varuje!

Čína varuje!

Jedna z expozic Lašského muzea je věnována také tvorbě místního lidového umělce Františka Rajnocha (1892-1967). Rajnoch pracoval celý život v kopřivnické Tatře jako svářeč a zámečník. Ve svém volném čase se pak věnoval vytváření drobných litinových plastik převážně s motivy čerpajícími tematicky z jeho okolí (beskydská krajina, lidové zvyky, Tatra atd.). Plastika Čína varuje! byla vytvořena speciálně pro výstavu Nové Československo, která v roce 1951 objela několik čínských měst včetně Pekingu a…


Burian v ateliéru

Burian v ateliéru

Velkou olejomalbu, která je součástí sbírek Lašského muzea, namaloval Zdeněk Burian v roce 1959. Jedná se vlastně o autoportrét, na kterém Burian krom sebe zobrazil i svou manželku Františku. 


Präsident – první kopřivnický automobil

Präsident – první kopřivnický automobil

Stavba repliky Präsidenta vyplynula z potřeby absence originálu prvního automobilu Präsident, který je v originálním provedení součástí sbírek Národního technického muzea v Praze již od roku 1919. Hlavním důvodem bylo, že v Kopřivnici scházel exponát, který stojí na počátku typologické řady. Rozhodujícím impulsem k realizaci bylo odmítnutí výpůjčky originálu ze strany NTM v Praze  v roce 1972 k 75. výročí výroby automobilů v Kopřivnici. Stavba repliky byla oficiálně schválena 1. března 1974. Na počátku se odehrálo pátrání…


Zůstaňte ve spojení

Zde nám můžete napsat vaše postřehy, názory nebo otázky.

Kontaktní formulář

Nechte nám kontakt na vás a ozveme se vám

Kontakt

AdresaZáhumenní 367/1
Kopřivnice, 742 21