Z NAŠEHO ARCHIVU

Před pětašedesáti lety byl slavnostně otevřen stadion Emila Zátopka

Před pětašedesáti lety byl slavnostně otevřen stadion Emila Zátopka

Když v únoru 1921 založili místní fotbalisté Sportovní klub Kopřivnice, stanovili si jako jeden z prvních cílů vybudování vlastního hřiště. Dlouhá léta však hráli na pronajatém továrním hřišti. Až v létě 1947 zakoupil Sportovní klub Tatra pozemek pod koupalištěm se záměrem zřídit nové centrální sportoviště v místě, kde se nepočítalo s rozšiřováním závodů Tatra. Výstavbu stadionu zahájili členové SK Tatra ve spolupráci s MNV slavnostně v březnu 1948 Národní směnou práce za účasti téměř čtyř stovek osob. Městem prošel…


Vzpomínka na výstavní pavilon

Vzpomínka na výstavní pavilon

Připravili jsme pro Vás vzpomínku na bývalou expozici Tatrovek ve výstavním pavilónu, jehož výstavba se realizovala v roce 1967 ke příležitosti 70. výročí výroby automobilů v Kopřivnici. V roce 2004 pod tíhou silné sněhové pokrývky došlo k prolomení střechy a následně prošel kompletní demolicí.


30. výročí vítězného kamionu T 815 4x4 ve sbírce TM

30. výročí vítězného kamionu T 815 4x4 ve sbírce TM

1. června 1990 tehdejší ředitel Karel Rosenkranz převzal do sbírky Technického muzea TATRA další významný přírůstek - T 815 4x4, kamion který s Karlem Lopraisem zvítězil v Rallye Paříž - Dakar 1988. K této příležitosti připravujeme v průběhu června několik limitovaných prohlídek dakarského exponátu. O termínech Vás budeme včas informovat prostřednictvím muzejního webu a FB. 


70 let města Kopřivnice

70 let města Kopřivnice

V rámci oslav 70. výročí povýšení Kopřivnice na město se rozhodla radnice vydat knihu mapující novodobou historii města automobilů. „V předchozích letech vznikaly publikace, které byly věnovány historii Kopřivnice, ovšem chyběla kniha, která by se zabývala výhradně historií novodobou. Výročí, které Kopřivnice letos slaví, se nám jevilo jako ideální proto, aby něco takového vzniklo,“ okomentoval důvod vydání knihy s názvem Kopřivnice 70 starosta města Miroslav Kopečný.  Jak název napovídá, publikace Kopřivnice 70 je věnovaná dění…


S Tatrou pro pivo

S Tatrou pro pivo

Ve dvacátých a třicátých letech 20. století Tatra dodávala speciálně upravená užitková vozidla pro Velkopopovický pivovar, který patřil do koncernu rodiny Ringhofferů. Zejména se jednalo o typy TL 4, T 24, T 43/52, především však varianty typové řady T 27. Některé dodané automobily měly speciálně upravenou korbu s označením „a lá Popovice“ vycházející z potřeb zákazníka


Tatra 77

Tatra 77

Poměrně obvyklá historická fotografie s aerodynamickou Tatrou typu T 77 byla podle evidenčních záznamů pořízena v roce 1935. Náleží ke skupině fotografií, které vznikly v září 1935 v pražském městském prostředí, avšak konkrétní místa se běžně neuváděla. Tato fotografie byla vyfocena v pražské vilové čtvrti - Osada Baba, která je dnes cenným souborem funkcionalistických vil vznikající od počátku třicátých let 20. století. Vilu na fotografii navrhl architekt František Kerhart pro Ing. Břetislava Peřinu a jeho manželku Marii v letech…


Malé Tatry na Radhošti

Malé Tatry na Radhošti

V roce 1923 se ve sportovních soutěžích u nás a v Evropě začala objevovat Tatra typu T 11, první s tatrováckou koncepcí podvozku. Fotografie dokumentuje návrat z vítězství v Polské jízdě spolehlivosti (Raid Samochodowy) v roce 1924. Můžete zde vidět původní Poustevnu (Schutzhaus), která zanikla v roce 1981 a na jejím místě byl postaven televizní vysílač. V pozadí se nachází kaple sv. Cyrila a Metoděje na Radhošti.Závodníci na fotografii zleva: Ferdinand Hanzelka, Richard Müttermüller a Josef Veřmiřovský.


Izolační nemocnice (100 let)

Izolační nemocnice (100 let)

V březnu letošního roku uplynulo sto let od otevření izolační nemocnice v Kopřivnici. V provozu byla krátce a jediné, co po ní zůstalo, je místní pojmenování „Špitálky“, dnes známé již jen mezi pamětníky. Poprvé se o zřízení nemocnice hovořilo v prosinci 1907 u příležitosti blížícího se šedesátého jubilea panování císaře Františka Josefa I. Náklady byly ovšem natolik vysoké, že ani vozovou továrnou přislíbený příspěvek padesát tisíc korun stavbu nerozhýbal. Po tříletém úsilí padl návrh požádat o propůjčení některé z továrních budov,…


NW typ B

NW typ B

Na snímku z roku 1967 představujeme jeden ze známých muzejních exponátů NW typ B vyrobený v roce 1901. Fotografie byla pořízena v průběhu oslav k 70. výročí zahájení výroby prvního automobilu v Kopřivnici.Poznáte hocha na snímku?


100. výročí Jaroslava Pavelky

100. výročí Jaroslava Pavelky

Patřil k nejznámějším tatrováckým závodníkům poválečného období a celý profesní život spojil s automobilkou TATRA. Pracoval v ní od poloviny třicátých let, kde se dostal ke zkušebním jízdám. Po druhé světové válce se však prosadil jako úspěšný tatrovácký závodník na vozech T 600, T 602 Sport, T 607 Monopost a později také na  T 603. Poprvé za volant soutěžního vozu usedl ve Velké soutěži Jeseníky v roce 1949. Vynikajících výsledků dosáhl za volanty vozů T 602 a T 607, se kterými vítězil v letech…


Zůstaňte ve spojení

Zde nám můžete napsat vaše postřehy, názory nebo otázky.

Kontaktní formulář

Nechte nám kontakt na vás a ozveme se vám

Kontakt

AdresaZáhumenní 367/1
Kopřivnice, 74221